Verschillen - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Sietske Meij - WaarBenJij.nu Verschillen - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Sietske Meij - WaarBenJij.nu

Verschillen

Door: Sietske

Blijf op de hoogte en volg Sietske

04 December 2008 | Cambodja, Phnom-Penh

Hallo!
Het is alweer een week geleden dat ik jullie heb bezig gehouden met mijn mooie verhalen... In de afgelopen week heb ik dan ook weer diverse dingen meegemaakt en gezien die ik graag weer met jullie wil delen ;)
Vorige week vrijdag zijn we in de ochtend per bus vertrokken naar Chambok, dit ligt ten zuiden van Phnom Penh (ongeveer 3 uurtjes rijden). De tocht begon al goed, we reden de straat uit en meneer de buschauffeur vond het nodig om de eerste beste scooter te raken die achter de bus langs reed... Dit gaf ons uiteraard een groot vertrouwen voor de verdere reis...
Gelukkig was dit (wat wij meemaakten) dan ook het ergste alleen was het op sommige momenten een hobbelige weg... Er ligt wel asfalt maar om dat nou vlak te noemen?
Waar ik me het meest over irriteerde was het rijgedrag van de bestuurder. Het belangrijkste middel wat hij nodig heeft om van A naar B te komen is de toeter. Voor elke brommer of scooter die net iets te ver de weg op reed of een auto, bus of vrachtwagen die hij inhaalde (met teggenliggers naderend) vond het nodig zijn standaard deuntje te toeteren... (het liefste 5 keer achter elkaar). De busreis was dan ook niet echt ontspannend te noemen dus toen we op de bestemming waren waren we meer dan blij...

Aangekomen in Chambok zijn we per ossenkar vervoerd door een deel van het park (de bestuurster wist alleen niet zo goed wat deodorant is...). Na deze tocht zijn we naar een waterval gelopen van 30 meter hoog. Hier hebben we heerlijk gezwommen en konden we even de verkoeling zoeken van de warmte...

Na deze tocht zijn we naar onze homestay gegaan waar we die nacht zouden verblijven. Deze homestay was luxer dan in Chiang Mai dus het viel me heel erg mee. Het was een leuke ervaring om bij deze mensen te overnachten, ze hadden daarnaast een complete dierentuin aan dieren (ossen, kippen, waarvan de haan om 4 uur begon...,honden, varkens en een aapje).

Na deze overnachting zijn we toeterend doorgereden naar Silhanoukville. Vanaf daar zijn we overgevaren naar Bamboo Island waar we 1 nachtje hebben geslapen. Dit was vergelijkerbaar met Koh Lanta maar een stuk rustiger en veel minder toeristen...

Na dit rustige eiland zijn we op zondag toeterend terug gereden naar Phnom Penh waar we maandag ochtend weer verder konden werken aan de workshops. In de middag hebben we meestal vrije besteding dus kunnen we doen waar we zin in hebben.

Maandag avond hebben we bij een restaurant gegeten (heerlijke pizza!!) waar een deel van de opbrengst naar een weeshuis gaat. Tijdens het eten kregen we ook een optreden van de kinderen die ze sponseren dus was erg leuk om te zien.

Op dinsdag zijn we naar een hotel vlakbij gegaan en hebben we heerlijk de hele middag bij het zwembad gehangen en genoten van het zonnetje, dat mag ook wel eens he ;)
Ik moet ook mijn kleurtje van Thailand een beetje kunnen bijhouden natuurlijk.

Gister had ik een heerlijk hangdagje in het hotel. Muriël is namelijk redelijk zwak doordat ze last uitdroging heeft en er iemand bij haar moest blijven. We hopen dat ze zaterdag weer fit genoeg is om mee te gaan naar Kratie maar dat is nog eventjes afwachten...

Vandaag ben ik in de ochtend nog wat baantjes gaan trekken in het zwembad hier vlakbij en ben ik van een uurtje in de zon liggen nog aardig rood geworden :(

In de middag zijn we naar SNV gegaan, dit is de organisatie waarvoor wij volgende week het project in Kratie gaan uitvoeren.
http://www.snvworld.org/en/countries/cambodia/Pages/default.aspx

Na deze bijeenkomst ben ik samen met Samol, een Cambodjaanse naar haar nicht gegaan. Zij is ontwerpster en samen hebben we ontwerp uitgekozen voor een Cocktailjurk. Daarna zijn we naar een lokale markt gegaan (ongelooflijk om te zien) om de stof uit te zoeken voor de jurk. De rest hou ik nog als verassing, jullie zien hem wel bij thuiskomst ;)

Morgenochtend gaan we sinterklaas vieren op de universiteit en in de middag denk ik dat we weer heerlijk aan het zwembad gaan hangen...

Als alles goed gaat vertrek ik zaterdag naar Kratie (http://www.mekongdiscoverytrail.com)en varen we zondag over naar het eiland naast Kratie.

In die week verwacht ik geen internet te hebben doordat we dan bij lokalen overnachten in een home stay. Tijdens deze week gaan we workshops geven aan lokale mensen van verschillende communities om te leren hoe ze hun eigen home stay kunnen gaan runnen om zelf ook geld te gaan verdienen in het toerisme op duurzame wijze.

Na afloop zal ik uiteraard vertellen hoe deze ervaring is geweest.
Na deze week vertrekken we vanuit Kratie met de bus naar Siem Reap om de Angkor Wat te bezoeken. Na dit bezoek komen we volgende week dinsdag (16 december) weer terug in Phnom Penh.

Dit was het dan weer eventjes voor vandaag.

Ik kijk weer uit naar jullie reacties want die doen me erg goed. Er zijn namelijk soms wel van die momentjes dat je liever thuis zit om te gaan genieten van de donkere dagen voor kerst enzo, dat hoort er ook wel een beetje bij natuurlijk...

Veel plezier morgen voor de mensen die Sinterklaas gaan vieren!

Tot snel!

Groetjes,
Sietske





  • 04 December 2008 - 14:30

    Ellen:

    Ahh.. Wij missen jou ook hoor! Tenminste, dat begreep ik uit je laatste zinnetje ;) Het is raar he om niet de normale manier van kerstvoorbereiding te hebben. Ik kan erover meepraten. Echt weer superverhalen trouwens. Had ook bij Marieke al het een en ander gelezen. Ben ook echt zo benieuwd naar je foto's. Hier sneeuwt het trouwens weer eens. Het is kkkkkkoud!! Loop jij hier straks in het koude Nederland met je bruine kleurtje. Niet eerlijk! :P
    Nou Siets, veel plezier in Kratie. En hopelijk gaat het al wat beter met Muriël.
    Kus, Ellen

  • 04 December 2008 - 14:30

    Rebecca:

    Ha Siets! Fijn om weer wat van je te horen! Hier is het inderdaad lekker donker en ook valt er redelijk wat sneeuw af en toe! Morgen hier ook gezellig sinterklaas vieren voor het eerst :) Heel veel succes en plezier de komende weken nog en voor je het weer ben je weer thuis! Sterkte voor Muriel! Hopelijk is ze snel weer opgeknapt! Niet lekker zijn in een vreemd land is dubbelzo niet leuk (klinkt raar, maar je snapt vast wel wat ik bedoel! je ligt toch het liefste in je eigen bed :P) Veel plezier nog en tot snel!!

  • 04 December 2008 - 16:48

    Debora:

    ey Siets!
    Nou hier mis je niets hoor! Aleen maar wat natte sneeuw;)
    Drukke boel daar, zo te lezen. Tip: geniet van je tijd, want voor je het weet zit je alweer op het vliegtuig naar Nederland!;)

    Hebben jullie trouwens gehoord over die problemen met het vliegveld in Thailand? Moeten jullie ook via dat vliegveld terug naar NL? Anyway, tegen die tijd zal dat wel weer voorbij zijn denk ik!

    Liefs, Debora

  • 04 December 2008 - 23:10

    Kees En Sien:

    wij wensen jou en muriel en natuurlijk jullie hele groep medestudenten ook een heel fijn sinterklaasfeest!!!
    dat is weer eens wat anders sinterklaas in de warmte i.p.v. met sneeuw zo als wij hier vanmiddag nog hadden.Het was wel nat maar bleef toch weer even liggen vooral in de tuin.KOUD DUS!!!Nogmaals een heel fijn feest groetjes!!!

  • 04 December 2008 - 23:48

    Erik:

    leuk om alles weer te lezen. En bedankt voor de kaart! Kreeg m vandaag in de brievenbus. Veel plezier de komende week
    X Erik

  • 05 December 2008 - 10:45

    Familie:

    Siets, BEDANKT voor je leuke kaart!!

    De Holsters

  • 05 December 2008 - 20:28

    Ken:

    Hey Sieeeese!

    Bedankt voor de mooie kaart! Als ik zulke stranden had, lag ik natuurlijk ook elke dag in het water ;)

    Maar het zwemmen in Nl gaat ook wel hoor! Zwem nu steeds op de donderdag. Is toch wat fijner.. :)

    Smeer je goed in! Want je bent alweer aardig verbrand las ik en ben benieuwd hoe je cocktailjurkje is!

    Dikke kus.

  • 06 December 2008 - 10:00

    Carola:

    He Siets,

    Wat een verhalen iedere keer zeg! Denk dat dit echt een onvergetelijke reis voor je is!! Hier in Nederland is het voornamelijk erg koud met af en toe sneeuwbuien.Bedankt voor je kaartje :). Ik verheug me weer op je volgende bericht.
    xxx Carola

  • 06 December 2008 - 14:10

    Anjanederhoed@gmail.:

    Valt toch niet mee he zo lang van huis en je loveones, maar het is ook een ervaring die je waarschijnlijk maar 1 keer meemaakt en jullie beleven wel heel bijzondere dingen waar je later met plezier en verbazing op terugkijktWij zijn hier bezig aan de druilerige dagen voor de kerst en ik ben toch wel jaloers op jullie middagen in de zon bij het zwembad maar ja. Geniet en tot mails Anja en |Paul

  • 09 December 2008 - 09:09

    Herman:

    Je bent inderdaad al een tijdje onderweg, maar als het je een troost mag zijn, bij ons zit er geen liggen aan het zwembad in, 't is hier momenteel koud en slecht weer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sietske

Hallo allemaal, Zoals jullie weten is mijn motto: 'op reis voel ik me pas thuis'. Ik werk daarom ook niet voor niets op het reisbureau ;) De komende reis die ik samen met Edwin ga maken is een rondreis van 5 weken door Nieuw Zeeland en Fiji. De komende periode kunnen jullie onze verhalen dus meelezen via deze site. Berichtjes of tips zijn uiteraard altijd welkom! Als je het leuk vind om ons te volgen kun je je aanmelden met je mailadres zodat je standaard een mailtje ontvangt als we iets gepost hebben. Groetjes, Sietske

Actief sinds 17 Sept. 2008
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 29382

Voorgaande reizen:

31 Januari 2015 - 06 Maart 2015

Delft - Beijing per trein

24 September 2012 - 13 Oktober 2012

Huwelijksreis naar Argentinië & Chili

06 November 2011 - 10 December 2011

Nieuw Zeeland en Fiji

13 Oktober 2010 - 07 November 2010

Cambodja - Vietnam

07 November 2008 - 24 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: