Nog 2 daagjes... - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Sietske Meij - WaarBenJij.nu Nog 2 daagjes... - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Sietske Meij - WaarBenJij.nu

Nog 2 daagjes...

Door: Sietske

Blijf op de hoogte en volg Sietske

05 November 2008 | Nederland, Rotterdam

Hallo allemaal,

Het is dan echt bijna zo ver. Over 2 dagen vertrek ik al naar het verre Thailand. Ik ben bijna klaar met de voorbereidingen, vanavond m'n tas inpakken en dan maar hopen dat ik niets vergeet ;)

Misschien is het wel leuk om te vertellen wat tot nu toe de planning is voor de rondreis (onder voorbehoud)...

Het idee voor de reis is als volgt:
Als we zaterdag morgen aankomen in Bangkok gaan we naar de zogeheten backpackers street, hier heb je veel questhouses en kun je excursies boeken voor in het land.
We willen de eerste dag proberen de nachttrein te nemen naar Chiang Mai om hier een 3 daagse jungeltocht te gaan doen met jawel: een OLIFANTEN SAFARI!! Hopen dus dat dat gaat lukken. Afhankelijk van hoelang we daar dan nog kunnen blijven nemen we de nachttrein terug naar Bangkok en willen doorreizen naar Zuid-Thailand richting Phuket en de omliggende eilanden om daar te gaan duiken en te genieten van de mooie stranden en natuurlijk het zonnetje...

Op 20 november willen we dan vanuit Bangkok naar Phnom Penh vliegen omdat de klas daar ook naartoe komt (op 22 november). We verblijven daar in het Okay Questhouse in Phnom Penh
Website: http://www.travelfish.org/accommodation_profile/cambodia/phnom_penh_and_surrounds/phnom_penh/phnom_penh/all/2423
voor de eerste 2 weken. Vanuit hier zullen dan ook verschillende uitstapjes maken naar Siem Reap (the tempels of Angkor Wat) en zullen we als het goed een nacht verblijven op een onbewoond!! Bamboo eiland. Daarna gaan we (half december)een weekje richting Kratie waar we bij een community in Stung Treng zullen verblijven. Daarna hebben we nog 1 weekje Phnom Penh en vliegen we rond 21 december terug naar Bangkok waar we nog zullen verblijven (in en rond) tot en met 24 december. Dan veligen we weer naar huis en zijn we op kerstavond weer veilig thuis :)

Tijdens de reis zal ik wanneer ik de mogelijkheid heb mijn stoere verhalen op de blog plaatsen. Als je meer wilt weten mag je me gerust mailen, zodra ik de mogelijkheid zal ik deze lezen.

Verder zijn alle tips natuurlijk van harte welkom!

Tot snel allemaal!

Groetjes,
Sietske

  • 05 November 2008 - 09:32

    Erwin De Fouw:

    Heel geode reis gewenst en een heel goed verblijf in Thailand.

    hartelijke groeten,

    Erwin

  • 05 November 2008 - 11:59

    Djoeke:

    heej siets, het komt dus lekker dichtbij! ik wens je heel veel plezier en zal je blog proberen bij te houden! :)
    fijne vliegreis alvast!
    x Djoeke

  • 05 November 2008 - 12:24

    Anne-Mieke:

    Sietske, heel veel plezier!

    Thailand is geweldig, zul je meemaken. Als je naar het zuiden gaat (Phuket is erg toeristisch) kijk dan ook ff naar de vliegprijzen van Air Asia, valt erg mee! Bijv. vliegen naar Krabi en per ferry naar Koh Lanta, of zo.
    We gaan je verhalen lezen!
    Doei!

  • 05 November 2008 - 14:42

    Marlous:

    Hey Siets,

    Doe voorzichtig en geniet er vooral enorm van! Liefs vanuit de polder!

  • 05 November 2008 - 14:57

    Herman:

    Het begint stilaan spannend te worden. Nog maar 2 dagen aftellen. Veel plezier ginds in het verre Thailand.

  • 05 November 2008 - 16:03

    Marcel:

    Heey Sietske,

    Niet vergeten je vluchtnummer door te mailen, dan kom ik jullie in Phnom Penh ophalen! Suc6 in Thailand!

  • 05 November 2008 - 17:25

    Lianne:

    Spannend hoor dat het nu zo dicht bij komt :)

    Ik hoop dat je er super veel zin in hebt :D

    Ik wens je heel veel plezier en geniet er lekker van.

    Probeer zo veel mogelijk te doen in Thailand, want het is echt een super land!! :D

    Kus! Lianne

  • 05 November 2008 - 18:19

    Loes:

    veel plezier sietske!
    hoop dat je gezond weer terug komt!
    groeten van piet en loes

  • 05 November 2008 - 21:26

    Leanne:

    Hej hej!

    Spannend... Nog maar een paar daagjes... Ik weet zeker dat je het er super naar je zin gaat hebben! Zelf vond ik Koh Samui erg relaxed (zon, zee, strand en hele leuke huisjes), maar ik kan me niet herinneren dat je daar kon duiken. Heel veel plezier in ieder geval en succes met de laatste voorbereidingen!

    Doeix

  • 06 November 2008 - 09:19

    Ken:

    Waaaaaaaaaaah, olifanten safari! Mega kek man! Hoop voor je dat het gaat lukken! Lijkt me echt super gaaf ^__^

    xx

  • 08 November 2008 - 07:46

    Marieke:

    Hee sietske,
    Geniet van je reis!!
    Zo'n kans krijg je niet vaak dus grijp m met beide handen aan!!!!
    Groetjes Marieke (ockie)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sietske

Hallo allemaal, Zoals jullie weten is mijn motto: 'op reis voel ik me pas thuis'. Ik werk daarom ook niet voor niets op het reisbureau ;) De komende reis die ik samen met Edwin ga maken is een rondreis van 5 weken door Nieuw Zeeland en Fiji. De komende periode kunnen jullie onze verhalen dus meelezen via deze site. Berichtjes of tips zijn uiteraard altijd welkom! Als je het leuk vind om ons te volgen kun je je aanmelden met je mailadres zodat je standaard een mailtje ontvangt als we iets gepost hebben. Groetjes, Sietske

Actief sinds 17 Sept. 2008
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 29435

Voorgaande reizen:

31 Januari 2015 - 06 Maart 2015

Delft - Beijing per trein

24 September 2012 - 13 Oktober 2012

Huwelijksreis naar Argentinië & Chili

06 November 2011 - 10 December 2011

Nieuw Zeeland en Fiji

13 Oktober 2010 - 07 November 2010

Cambodja - Vietnam

07 November 2008 - 24 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: