Chaing Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sietske Meij - WaarBenJij.nu Chaing Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sietske Meij - WaarBenJij.nu

Chaing Mai

Door: Sietske

Blijf op de hoogte en volg Sietske

13 November 2008 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

Na een paar dagen primitief te hebben rondgetrokken ben ik weer terug in de 'bewoonde' wereld.

Maandag ochtend zijn we direct na aankomst in Chiang Mai (na een brakke nacht in de nachtbus) direct op expeditie gegaan.

Dit begon met een uur olifant rijden wat super gaaf was. Aan de ene kant ook wel weer zielig doordat deze dieren dagelijks dezelfde route lopen. Gelukkig hebben we onze olifant bananen kunnen voeren (wat een bedelaar was dat zeg) en hebben we daarmee ook de lokalen ter plaatse ondersteund.

Na de tocht zijn we de jungle ingetrokken op naar onze eerste overnachting in een home stay. De wandeling was erg mooi, je ziet dingen zoals rijstvelden en andere communities in the middle of nowhere... Daarnaast hebben we onderweg bij een waterval gezwommen.

De overnachting bij de community was primitief op slaapmatjes met een paar wollen dekens in een houten huis op palen. Het was er ook ontzettend koud maar alsnog een mooie ervaring.

De 2e dag van de tour zijn we naar de volgende home stay getrokken voor onze laatste nacht ter plaatse die helemaal afgelegen lag aan een stromende rivier met een waterval. De avond was erg gezellig rond een kampvuur..

De laatste dag van de rondtrek hadden we in de ochtend nog een wandeling door het gebied met bergen super mooi! De tocht sloten we vervolgens af met een tocht op een bamboe vlot op een rivier. Super gaaf om mee te maken dus.

In de avond (12-11) kwamen we terug in Chaing Mai en zijn we naar de viering geweest voor het einde van het regenseizoen. Overal vloog vuurwerk om ons heen en lieten mensen brandende lampionnen op. Dit hebben wij ook gedaan samen met de gids van onze tour en een engelsman (Derren) en een Australische meid (Claire). Het was zeker een bijzondere avond en gezien al het vuurwerk was onze oud en nieuw viering er niets bij...

Voor vanavond gaan we nog naar de markten om wat te winkelen. Het is zo goedkoop hier :d Je kan je hier sufkopen zonder dat je blut raakt haha..

Morgen avond gaan we met de nachtbus terug naar Bangkok en komen we zaterdag ochtend aan.

Zaterdag avond gaan we dan per nachtbus naar Krabi om vervolgens over te varen naar jawel!! De Phi Phi Eilanden. Uiteraard horen jullie daar binnenkort meer over.

Verder wou ik nog even kwijt dat ik het leuk vind alle reacties van iedereen te lezen dus schrijf ze weer! haha...

Tot blogs!

Groetjes,
Sietske

• 13 November 2008 - 10:13

Rebecca:

helemaal geweldig om zoiets mee te mogen maken, nog heel veel plezier en ik kijk uit naar je volgende blog! Geniet er lekker van, want het is zo voorbij!

• 13 November 2008 - 10:17

Paul:

Het klinkt allemaal vreeselijk vervelend. :) Hartstikke leuk voor je , geniet er maatelos van!

groetjes Paul en Anne-Mieke

• 13 November 2008 - 11:20

Kees En Sien:

wat was dat leuk even een uurtje chatten. We zijn weer helemaal bijgepraat. Succesvolle tweede brakke nacht in de bus terug!!! We spreken je snel weer. Doei x x x

• 13 November 2008 - 11:35

Marlous (polder):

Hey Siets,

Leuk je ervaringen te lezen! Deze droomreis kan niemand meer van je afnemen :D!!!

liefs

• 13 November 2008 - 12:28

Emilie:

Lieve Siets,

Echt super om te horen dat je het zo naar je zin hebt! Bij een waterval zwemmen, echt geweldig! Ik ben jaloers.

Heel veel plezier en hou ons hier in het koude kikkerlandje op de hoogte hè.

XX

Emilie

• 13 November 2008 - 14:11

Lianne:

Heey sietske,

Leuk om weer iets van je te horen.
    Zo te horen vermaakt je je al prima.

Wanneer komen de eerste foto's ;) hahaha

Veel plezier nog!

Kus Lianne

• 13 November 2008 - 14:14

Ellen:

Leuk, leuk, leuk! :D Ben jaloers op je. Marielle en ik komen binnenkort wel ff jouw kant op, wij willen ook relaxen :P Minor is weer begonnen.. Is wel ok tot nu toe.
    Geniet er lekker van! Tot snel hoors.
    X, Ellen

• 13 November 2008 - 14:31

Kees:

zit op kantoor en jij lekker(?) in de bus naar Phi Phi eilanden...
    beetje jaloers!

groet
    Kees

• 13 November 2008 - 14:42

Netje:

ja zeg, olifanten gevoerd en bereden wat tof!!!
    had je een lieve fant?
    heb je ook foto's of is je toestel al gejat?
    ik zit aan mijn huiswerk, datgene waar je mij ook nog een gedeelte in hebt geholpen en ga nu weer verder. vandaag is de uiterste inleverdatum en ik ben nog niet klaar :S

ik kijk onwijs uit naar foto's en een nieuw verhaal.
    KUS

• 13 November 2008 - 17:04

Ken:

Jodeli Siets!

Wat een ervaringen weer zeg! Super leuk om te lezen. Geniet er nog van en ben benieuwd naar alle foto;s die je maakt!

Dikke kus

• 13 November 2008 - 17:53

Carola:

He Siets,

blij te lezen dat de reis tot nu toe goed gaat. Ik ben erg nieuwsgierig naar alle foto's en verdere verhalen. Moet wel zeggen dat je mij ook behoorlijk hebt aangestoken met het Thailand virus :). Hier in nederland is het prut weer, geniet maar extra van alle zon uren daar. Ennuh niet te veel kopen he! Denk aan het overgewicht als je weer moet vliegen.;)

xxx Carola

• 13 November 2008 - 18:56

Marieke:

Kei Leuk! Nog een week en dan mogen wij ook... en jullie mogen dan weer hard aan het werk, gna, gnah!

• 13 November 2008 - 22:18

Erik:

Heey Sietske en natuurlijk ook Muriël,
    leuk om te lezen wat jullie allemaal doen. Zal wel erg indrukwekkend zijn! Veel plezier en geniet ervan.
    X Erik

• 13 November 2008 - 22:19

Trinette Verhoeven:

Ben nu al benieuwd naar je foto's

• 15 November 2008 - 19:41

Erik:

Hoi Sietske,
    Vandaag waren `de twee vrouwtjes`er weer. Ze vroegen hoe het met je ging en waar je nu zat enzo. Dus dat weten ze nu. Je had de groeten en ze wenste je veel succes.
    We spreken elkaar wel weer en ook de groetjes aan Muriël!
    X Erik

• 17 November 2008 - 22:48

Frankje:

hallo zusje vanmiddag heb ik je gesproken voor jou 22:45 wel raar is dat he?
    nou ben ik in nederland ook bijna jarig maar voel me al jarig hoor.
    Ben blij dat alles goed gaat met je en dat zelfs de 2 vrouwtjes meeleven, haha.
    Verder schijnt er hier sneeuw op komst te zijn in het weekend of vrijdag al, of te wel hondeweer.
    Dat zal trouwens wel ff afzien geweest zijn op die matjes, s'nachts dus best wel koud.
    Nou verder hoor ik je morgen waarschijnlijk wel
    voor mijn verjaars call.
    Heb jouw weer al opgezocht zag er goed uit. nou al bijna weer goedemorgen. liefs je zus.xxxxxxxxxx

• 19 November 2008 - 12:28

Herman:

Een fantastische belevenis moet het ginds zijn. Veel plezier nog.