Laatste blog van nieuw zeeland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Sietske Meij - WaarBenJij.nu Laatste blog van nieuw zeeland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Sietske Meij - WaarBenJij.nu

Laatste blog van nieuw zeeland

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Sietske

03 December 2011 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hallo iedereen,
Deze keer wordt het blog door mij (Edwin) geschreven omdat Sietske nog wat winkeltjes op het vliegveld hier (Christchurch) wil bekijken. Het zal daarom wat korter dan normaal zijn.

De laatste paar dagen zijn we van Lake Tekapo via de Inland scenic route naar Akaroa gereden wat een schiereiland vlakbij Christchurg is. Deze weg was een mooie weg met aan de ene kant de bergen en aan de andere kant de weilanden. We moesten nog 1 keer stoppen om een kudde koeien langs te laten.

Het schiereiland van Akaroa is vulkanisch en daardoor erg heuvelachtig maar wel heel mooi. De dag daarop hebben we besloten om een korte wildlife cruise in Akaroa te doen waarop je kans heb om de Hector dolfijn (kleinste en zeldzaamste dolfijn ter wereld) te zien. Al gauw werden we beloond met een grote groep dolfijnen om de boot. Na de dolfijnen voer de boot naar de open zee waar we een zeehonden colonie konden bekijken. Erg leuk allemaal. Toen we terug vaarde richting de haven zag de kapitein in de verte iets groot op het water.
Eenmaal wat dichterbij bleken het 2 Blue whales te zijn (de grootste en een van de zeldzaamste ter wereld). Dit was ook de eerste keer sinds 4 jaar dat ze hier langs de kust waren gezien. De cruise liep dan ook een beetje uit omdat de kapitein dit ook graag wou zien en wij vonden het ook niet erg :).

Gister zijn we nog kort in Christchurch geweest. Helaas was er niet veel van het centrum over. Overal stonden grote hekken omheen. We zijn wel even naar de Kathedraal gelopen waarbij de voorkant op instorten stond... Erg zonde allemaal. Het meeste van het centrum ligt nu in de redzone wat ze voor een groot deel niet meer gaan herbouwen doordat het een groot risicco is. Ons hotel zat bij de luchthaven ver bij het centrum vandaan dus konden we rustig slapen.

Nu zitten we lekker op het vliegveld te wachten op onze vlucht naar Fiji.

Groetjes,

Edwin & Sietske

• 03 December 2011 - 22:59

Zus :

zohee das geluk hebben ongelovelijk van die 2 blue wails enorm gaaf.
    ik zou zeggen goede reis en kom heel aan en geniet van fiji

• 04 December 2011 - 11:14

Francien En Kees:

Dat is echt geluk hebben om op een van de laatste dagen nog even zo'n beest te spotten. Onwijs leuk. Nou jullie zullen vast al wel aangekomen zijn in jullie vakantieoord. Dat is even wat anders. Dat wordt een weekje bakken en braden en lekker uitrusten. Maar volgens ons kan je daar nog prima wandelen en iets avontuurlijker kanoën en haaien spotten. Heeft toch ook wel iets.
    Jullie kennende bedenken jullie vast wel iets. Lekker genieten en kom maar heel bruin terug!!!
    Groetjes!!

• 04 December 2011 - 11:28

Paul Boer:

wij genieten van je bijna live-verslagen van jullie reis. Goede reis teriug en tot gauw.

Paul en Anja

• 04 December 2011 - 11:43

Jan Hommes:

Leuk dat jullie beiden vol enthousiaste verhalen tijdens je reis vastleggen zodat wij die kunnen meebeleven.
    Tijdens het lezen en de foto's aanschouwend kan ik me voorstellen in welk een prachtige omgeving jullie moeten zijn.
    Veel succes met het vervolg op Fiji.

• 04 December 2011 - 11:57

Vincent En Ellen:

Stelletje bofkonten. Wij hadden dit ook graag allemaal gezien. Geniet van de laatste dagen op Fiji en tot zaterdag!

• 04 December 2011 - 13:27

Arjan En Amelia:

Kunnen jullie eindelijk uitrusten op het bounty eiland Fiji van al die vermoeiende excursies. De weersverwachtingen op Fiji zijn goed, ca. 30 graden maar liefst. Geniet er van....
    Over een kleine week hopen we jullie weer in goede gezondheid terug te zien.

Groetjes,
    Arjan en Amelia

• 05 December 2011 - 07:02

Rebecca:

wow, dat is wel superdik! Geniet nog lekker van al het moois dat komen gaat!

• 08 December 2011 - 22:28

Zus :

hee hoe is fiji heb ook al andere blogs van fiji gelezen man wat mooi daar.

Sietske

Hallo allemaal, Zoals jullie weten is mijn motto: 'op reis voel ik me pas thuis'. Ik werk daarom ook niet voor niets op het reisbureau ;) De komende reis die ik samen met Edwin ga maken is een rondreis van 5 weken door Nieuw Zeeland en Fiji. De komende periode kunnen jullie onze verhalen dus meelezen via deze site. Berichtjes of tips zijn uiteraard altijd welkom! Als je het leuk vind om ons te volgen kun je je aanmelden met je mailadres zodat je standaard een mailtje ontvangt als we iets gepost hebben. Groetjes, Sietske

Actief sinds 17 Sept. 2008