Een veilige aankomst met een rugzak minder - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sietske Meij - WaarBenJij.nu Een veilige aankomst met een rugzak minder - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sietske Meij - WaarBenJij.nu

Een veilige aankomst met een rugzak minder

Door: Sietske

Blijf op de hoogte en volg Sietske

08 November 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo daar!

Raar om een berichtje te schrijven vanaf de andere kant van de wereld, maar daar zitten we nu! Zondag avond half 8 Nederlandse tijd zijn we vertrokken richting Londen. Hier hadden we onze eerste overstap richting Singpore. Deze vlucht was met de A380, het grootste passagiersvliegtuig ter wereld en deed de naam ook waar aan. Een gigantisch toestel met 2 verdiepingen. Na een korte stop op Singapore vertrok onze volgende vlucht naar Sydney! Hier kwamen we vroeg in de ochtend (lokale tijd) aan. Hier hebben we iets meer dan 2 uur gewacht op onze laatste vlucht (nummer 4) naar Auckland. Bijna alle vluchten verliepen soepel, alleen de laatste 2 vluchten hadden we soms last van wat 'hobbeltjes'.

Na 31 uur onderweg te zijn geweest hebben we nu eindelijk onze eindbestemming bereikt Auckland! Lokale tijd kwamen we hier om 14.20 aan (12 uur tijdsverschil, hier is het 12 uur later).

Eenmaal aangekomen kregen we een efteling rij voor de paspoortcontrole maar ook daar kwamen we zonder problemen doorheen :)

Eenmaal aangekomen bij de band van de koffers zagen we al snel mijn backpack langskomen. Helaas bleef het daarbij... Het bleek dat we al waren omgeroepen doordat 2 koffers 'vertraging' hadden op Sydney. Eenmaal aangekomen bij de balie bleek dat Edwin zijn backpack heel Sydney nog niet eens had gezien.. Hij lag namelijk nu ergens op een band in Melbourne. De vlucht die wij hadden genomen van Londen naar Singapore maakte daar alleen een tussenstop en vloog daarna door naar Melbourne. Wij moesten in Singapore alleen wel ovestappen. Gelukkig deed mijn backpack dat ook ;) Edwin zijn tas wilde waarschijnlijk gewoon zelf de wereld gaan ontdekken...

Uit voorzorg hebben we thuis alles al over beide tassen verdeeld waardoor we in elk geval allebei een schone broek hebben om aan te trekken ;) maar handig is anders...

Als het goed is krijgt Edwin vanavond ook zijn tas weer terug. Gelukkig weten ze waar die gestrand is. Nu nog maar zien of ze hem snel hier krijgen...

Wij gaan nu lekker een pizzeria zoeken en wat eten scoren en daarna maar eens goed bijslapen van alle vluchten.

We houden jullie op de hoogte van onze avonturen ;)

Groetjes vanuit een erg Zuidelijk Nieuw Zeeland! :)

• 08 November 2011 - 06:55

Debora Reis:

Ey Sietske en Edwin!
    Groetjes vanuit zonnig Martakech:) ik hoop dat jullie snel de koffer terugkrijgen. Heel veel avontuurplezier daar!

Kus Debora

• 08 November 2011 - 07:12

Emilie:

Lieve Siets en Edwin!

Goed om te horen dat jullie veilig zijn aangekomen na zo'n lange reis. Hoop dat het probleem met de backpack snel is opgelost.

Heel veel plezier! Geniet er van.

Xx Emilie

• 08 November 2011 - 07:13

Rebecca:

Ha Siets en Edwin, leuk zo snel al een berichtje! Dat begint goed, nu maar hopen dat de koffer snel komt! En anders shoppen, mmm ook niet vervelend hhahahaha heel veel plezier en geniet van de tijd die komen gaat, ik hoop nog veel te kunnen lezen van jullie avonturen! Eet smakelijk!

• 08 November 2011 - 07:33

Loes:

Hallo,
    Leuk hoor dat we weer op de hoogte zijn van jullie reis.
    En als je tekort aan kleren hebt, dan draag je het gewoon aan de omgekeerde kant, lijkt het weer schoon!
    Of dat met de onderbroeken ook lukt??

groeten uit de polder

• 08 November 2011 - 07:44

Sietske En Edwin:

De backpack is zojuist bezorgd bij het hotel :) nu kunnen we met een gerust hard gaan slapen. We kunnen onze ogen niet langer open houden haha.

• 08 November 2011 - 07:45

Sietske En Edwin:

De backpack is zojuist bezorgd bij het hotel :) nu kunnen we met een gerust hart gaan slapen. We kunnen onze ogen niet langer open houden haha.

• 08 November 2011 - 07:47

Arjan En Amelia:

Rust eerst maar eens lekker uit na zo'n lange reis. En vanaf morgen genieten van de vakantie. Voor jullie welterusten, voor ons begint de dag pas.

• 08 November 2011 - 15:30

Anouk:

Oh wat balen zeg, nouja gelukkig hadden jullie je goed voorbereid en ik zag dat het inmiddels weer is opgelost. Ben benieuwd naar het volgende reisverslag en veel plezier!
    Gr Nouk

• 08 November 2011 - 16:54

Kenneth:

Laat de avondturen beginnen!

• 08 November 2011 - 17:18

Francien En Kees:

Bij jullie is het nog nacht maar bij ons is het ook al avond. Fijn dat jullie backpacker terecht is. Daar pak je m niet voor in. Een fijne 1ste vakantiedag strakjes. Hoe lang blijven jullie in Auckland? We zijn heel benieuwd naar de volgende mail.

Kusjes Kees en Sien!!!

• 08 November 2011 - 18:33

Zus:

heee gelukkig goed opgelost, ik zit nu shownieuws te kijken , ik acht dat het vroeger was , heb ik me vergist.
    Ben erg blij dat jullie er zijn we staan nu et onze voeten naar elkaar gericht grappig idee wel.
    die a380 likkt me wel gaaf zeg om van binnen te zien.
    Hier is het mistig rot weer en we gaan aan de boerenkool. Goedemrgen en maar er een leuke dag van. doeiii

Sietske

Hallo allemaal, Zoals jullie weten is mijn motto: 'op reis voel ik me pas thuis'. Ik werk daarom ook niet voor niets op het reisbureau ;) De komende reis die ik samen met Edwin ga maken is een rondreis van 5 weken door Nieuw Zeeland en Fiji. De komende periode kunnen jullie onze verhalen dus meelezen via deze site. Berichtjes of tips zijn uiteraard altijd welkom! Als je het leuk vind om ons te volgen kun je je aanmelden met je mailadres zodat je standaard een mailtje ontvangt als we iets gepost hebben. Groetjes, Sietske

Actief sinds 17 Sept. 2008