Geisers, Maori, Kiwi, Mount Doom en Wellywood - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Sietske Meij - WaarBenJij.nu Geisers, Maori, Kiwi, Mount Doom en Wellywood - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Sietske Meij - WaarBenJij.nu

Geisers, Maori, Kiwi, Mount Doom en Wellywood

Door: Sietske

Blijf op de hoogte en volg Sietske

14 November 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Kia ora,

Vandaag zijn we aangekomen in Wellington (Wellywood), de hoofdstad van Nieuw Zeeland. De afgelopen dagen hebben we veel gereisd en ook heel veel gezien. Na ons nachtje in Rotorua zijn we in de ochtend naar een geiserpark geweest, waar we een kiwi! hebben gespot en waar ook Maori shows werden gehouden. Erg leuk om een keer gezien te hebben en Edwin heeft zelfs geprobeerd om met zijn gezichtsuitdrukking zich aan te sluiten bij de Maori, je moet zelf maar even oordelen of dat een succes is ;) Na de Maori show hebben we een spa bezocht met baden van 36,38,40 en 42 graden. Soms was het wel even je neus dichthouden vanwege de zwavellucht maar dat hoort erbij…

Aan het einde van de middag zijn we naar whakapapa gereden wat in het Tongariro National Park ligt. De volgende ochtend was het vroeg opstaan. Om 7 uur werden we opgehaald om de Tongariro crossing te gaan lopen, één van de bekendste wandelingen van Nieuw Zeeland. Het was een pittige wandeling van bijna 20 km maar na afloop voelde we ons meer dan voldaan. Zelfs de blaren waren het waard… Nu, de volgende dag lopen we alleen wel als een plank rond haha.

Vanmorgen zijn we in de ochtend vertrokken vanuit Whakapapa en zijn we met wat tussenstops naar Wellingenton gereden. Overal onderweg kom je nog steeds borden en vlaggetjes tegen met All Blacks, het nationale Rugby team die vorige maand wereldkampioen zijn geworden. Het enige wat nog ontbreekt zijn de wuppie’s zoals wij die met het wk hadden. We zijn in elk geval blij dat ze gewonnen hebben, anders hadden ze nog een maand in rouw geleefd (zeggen ze).

Morgen gaan we een dagje wellington bezoeken en woensdag varen we in de ochtend met de boot naar het zuidereiland. Daar gaat ons dan weer een nieuw avontuur beginnen. Ze zeggen dat het Zuidereiland nog mooier is dan het Noordereiland maar hier zijn we al elke keer verbaasd om de fantastische uitzichten en parken die we hebben gezien. Gelukkig hebben we nog wat weken voor de boeg maar het is hoe dan ook te kort…

Groetjes,
Sietske en Edwin

• 14 November 2011 - 09:01

Meandra:

Echt mooie foto's en leuke verhalen! Echt super gaaf :) Heel veel plezier nog!! En de gezichtsuitdrukking is wel aardig gelukt haha!

• 14 November 2011 - 09:10

Trinette:

Klinkt allemaal goed. Mooie ervaringen. En dat campertje. Hoe bevalt dat nu. Ziet er reuze luxe uit.

• 14 November 2011 - 09:17

Arjan En Amelia:

Altijd al geweten dat we een knappe zoon hadden!!!!! Druk programma maar zo zien jullie wel heel veel. Die wandeling lijkt me erg leuk, lijkt wel een vulkaanlandschap. Hopen dat het noordereiland minstens even mooi is. Veel plezier nog de komende weken.

• 14 November 2011 - 10:31

Debora:

haha, geweldig Edwin! Ik houd van dat soort foto's :)

Keep on posting! Door jullie krijg ik vakantiekriebels om naar Nieuw Zeeland te gaan. Tips onthouden he?!

X

• 14 November 2011 - 11:44

Francien En Kees:

Te gek die foto. Zie je dat hij wel leuk kan kijken en lachen!!
    Al jullie reisverslagen zijn ook heel erg leuk. Gaat de camper mee of huren jullie een andere? Straks weer een sportief gebeuren in de vorm van raften of zoiets. Succes en dat jullie nog veel kiwi's mogen zien oversteken!!!

• 14 November 2011 - 12:17

Emilie:

Most charming photo ever, maar vind dat je het goed hebt gedaan hoor Edwin Haha.

Leuk om al jullie verhalen te kunnen lezen. Keep us posted!

• 14 November 2011 - 15:22

Marlous:

Hey Edwin en Sietske,

Ik lees al jullie reisverslagen. Superleuk! X van Marlous.

• 14 November 2011 - 17:21

Ellen:

Zo te lezen vermaken jullie je prima!! Geniet er maar lekker van!

• 14 November 2011 - 18:07

Lysanne:

Haha, die foto is wel mooi gelukt hoor ;)
    leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Geniet ervan!

• 14 November 2011 - 19:06

Rebecca:

wow, geweldig! ontzettend leuke en mooie foto's, heerlijk om je verhalen te lezen! tijd vliegt als je het naar je zin hebt dus met volle teugen blijven genieten van ieder moment!!

• 14 November 2011 - 20:22

Suus:

Hee Siets !

Klinkt allemaal super !! Ik volg elk verhaal hoor, leuk om te lezen ! Wat een indrukken allemaal ! Veel plezier op Zuidereiland !!!
    XXX

• 14 November 2011 - 20:29

Zus:

Oh hahahahaha edwin geniaal die foto, zo heb ik je nog nooit gezien dus je kan het wel , mag van mij vaker hoor.

• 15 November 2011 - 18:25

Carola:

hai hai,

Leuk om jullie verhalen te lezen. Zo te zien en te lezen is het weer een geweldig avontuur!!! verheug me weer op het volgende verhaal en foto's. Geniet er maar goed van want de tijd is inderdaad zo voorbij.

Enne.....Nice pic edwin

• 16 November 2011 - 09:41

Ellen:

Ik weet niet hoe het kan, maar ik kreeg blijkbaar nog geen mailtjes van de blog. Vanaf nu dus wel. Supergaaf allemaal en leuk om ook de foto's bij het verhaal te zien. Jullie camper is wel een maatje groter dan de onze hoor, dus geniet van de luxe! Ben heel benieuwd hoe het Zuidereiland is. Al nieuws over de Landsborough? Zou leuk zijn als de fans van de All Blacks op het Zuidereiland zwarte wuppies hebben :-)

• 16 November 2011 - 23:18

Eveline:

Hey Lieve Siets en Eddie!

Wat was het spannend zo weg gaan terwijl de vliegmaatschappij lekker overhoop lag, maar gelukkig zijn jullie op je droombestemming aangekomen! Mooie verhalen en foto's komen er voorbij! En ik moet zeggen Ed die Maori show heeft positieve effecten op jouw fotoposes! Ga zo door ;) Die badderverhallen klinken ook lekker, hebben jullie je ook vol laten smeren met modder?? Geniet ervan en tot de volgende post! liefs Eef

• 17 November 2011 - 21:45

Jolien:

Hoi Sietske en Edwin,

Wat een super reis maken jullie. Ik was al jaloers, maar nu helemaal!
    Leuke foto Edwin! Stuur hem maar op naar de Reisrevue (grapje).
    Ik ben benieuwd wat jullie van het Zuidereiland gaan vinden. Het moet super mooi zijn. Veel plezier nog.
    Groetjes van, Jolien

• 18 November 2011 - 10:55

Anders Van Der Meij:

Jullie hebben waarschijnlijk geen last gehad van die aardbeving (scl: 6.0) vlak ten noorden van het noordereiland?