Mieren part 2 - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Sietske Meij - WaarBenJij.nu Mieren part 2 - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Sietske Meij - WaarBenJij.nu

Mieren part 2

Door: Sietske

Blijf op de hoogte en volg Sietske

19 Oktober 2010 | Cambodja, Phnom-Penh

Hallo!

Daar zijn we weer. We zitten nu in het guesthouse in Phnom Penh. Vandaag hebben we de hoogte punten bezocht van deze stad zoals de killing fields en toul sleng (een gevangenis in de kmer rouge periode waar mensen gemarteld werden voor verklaringen). Allemaal erg indrukwekkend om te zien.

Direct na het bezoek werden we echter verrast door wat onuitgenodigden... Zoals jullie misschien al van een eerdere reis weten had ik een lokale mierenplaag in mijn schoenen. Deze keer hebben ze ons weer gevonden! Ik had ze ten slotte in Phnom Penh achter gelaten de vorige keer... Deze keer hadden ze de backpack verovert omdat ze gek zijn op sultana en fruitella! We droegen vandaag dus niet alleen de camera en ons eten maar ook een complete mierenstam! Ook deze keer proberen we ze hier weer achter te laten...

Verder gaat alles hier prima. Aan het einde van de dag hebben we telkens een verfrissende regenbui doe ervoor zorgt dat de temperatuur niet te hoog wordt. Hierdoor is het ook minder stoffig in de stad.

Morgen vertrekken we per boot via de Mekong naar Vietnam. Op vrijdag komen we dan aan in Ho Chi Minh City.

Leuk om elke keer jullie reacties te lezen :)

Groetjes
Sietske en Edwin

• 19 Oktober 2010 - 14:49

Trinette:

Bij ons regent het ook. Maar wij zijn daar veel minder blij mee. Leuk om te lezen dat jullie zo genieten.

Sietske

Hallo allemaal, Zoals jullie weten is mijn motto: 'op reis voel ik me pas thuis'. Ik werk daarom ook niet voor niets op het reisbureau ;) De komende reis die ik samen met Edwin ga maken is een rondreis van 5 weken door Nieuw Zeeland en Fiji. De komende periode kunnen jullie onze verhalen dus meelezen via deze site. Berichtjes of tips zijn uiteraard altijd welkom! Als je het leuk vind om ons te volgen kun je je aanmelden met je mailadres zodat je standaard een mailtje ontvangt als we iets gepost hebben. Groetjes, Sietske