Same Same but different - Reisverslag uit Cát Bà, Vietnam van Sietske Meij - WaarBenJij.nu Same Same but different - Reisverslag uit Cát Bà, Vietnam van Sietske Meij - WaarBenJij.nu

Same Same but different

Door: Sietske

Blijf op de hoogte en volg Sietske

03 November 2010 | Vietnam, Cát Bà

Hallo!

Het einde van de reis is helaas alweer in zicht. De weken vliegen zo om. In Hue hebben we als laatste onze verhalen met jullie gedeeld. Hier hebben we toen ook nog een bijzondere motortocht gemaakt door de omgeving. We werden rond gereden door iemand die zelf 11 jaar in een tempel heeft gewoont als monnik. Hij vertelde ons veel bijzondere verhalen over het boeddhisme waar wij zelf niet veel vanaf weten. Erg bijzonder dus en erg interessant.

Na Hue zijn we naar Hanoi gevlogen. In de avond hebben we toen direct de nachttrein genomen naar Sapa. Dit ligt in het noorden van Vietnam. Het treinstation waar we aankwamen lag zelfs maar 2 km van de Chinese grens. In Sapa hebben we een 2 daagse trekking gemaakt in de bergen tussen de rijstvelden. Het weer was er super! Zonnig en ver zicht in de bergen. Het is er namelijk ook vaak mistig maar toen wij er waren kon het weer niet beter. In de omgeving van Sapa hebben we in een homestay overnacht. Een bijzondere ervaring die we deelden met 3 Duitsers en 3 Spanjaarden. Een leuk groepje dus.

Na de nachttrein uit Sapa zijn we per bus naar Halong Bay gebracht een gebied met rotsen in de zee. Hier hebben we gister en vandaag rondgevaren. Echt nog een paar daagjes heerlijk genieten dus aan het einde van de reis.

Vannacht overnachten we op Cat Ba Islands en morgen gaan we terug naar Hanoi. Hier zullen we onze laatste vakantie dagen vullen met rondkijken en souvenirs shoppen :)

Voor ons kan de reis in elk geval niet meer stuk. De tijd vliegt om! Na de reis kunnen we in elk geval nog nagenieten van alle foto's die we hebben gemaakt.

Tot snel!

Groetjes Sietske en Edwin

• 03 November 2010 - 17:02

Trinette:

Kom maar veilig weer thuis.

• 03 November 2010 - 17:49

Kees En Sien:

Hebben ze daar een beetje aparte parapluus? Moet je er absoluut een van meenemen want jullie zullen m meer dan nodig hebben!! maar dat is normaal in november.Als je weer thuis bent krijgen we het grote nagenieten met alle foto's. jullie zijn daar voorlopig zoet mee en iedereen die ze wil zien, trek daar maar een paar maandjes voor uit!!! De laatste dagen zijn nu echt begonnen, maak er wat moois van. maar wij kregen al de indruk dat jullie dat goed regelen. pas op voor de mieren jullie komen er weer in de buurt voor je naar huis vliegt.
    GOOEEIIEE REEIISSS !!!
    We zien jullie zondag. Tot dan!!!!!

• 03 November 2010 - 18:15

Rebecca:

ooohhhhh wat is dat snel gegaan!
    Geniet nog maar goed van die laatste paar dagen en dan zie ik jullie hopelijk ook vrij snel met de foto's, ben ontzettend benieuwd!! Goede terugreis!!

• 03 November 2010 - 18:24

Frankje:

wel mooi hoor , ben je nog over de grens gegaan? erg mooi vast ook weer veel beestjes gezien, heb je ze ook gefotograveerd?
    nou geniet nog ff hoop dat jullie nog een keer schrijven. en weer veel plezier geniet nog maar ff van de warmte, xxx, plof

• 04 November 2010 - 09:52

Lysanne:

Jeetje, de tijd is volgens mij echt snel gegaan. Gelukkig hebben jullie veel gedaan. Interessant dat jullie zoveel van die monnik te horen kregen. Geniet nog lekker een paar dagen! xxx

• 04 November 2010 - 13:54

Emilie:

Jammer dat de reis er al weer bijna voor jullie op zit. Maar ik ben wel blij dat jullie weer naar Nederland komen!:) Het zal waarschijnlijk wel even schrikken zijn voor jullie want het is echt herfst in Nederland. Harde wind en overal bladeren op de grond en de temperatuur is ook veel lager dan dat jullie op het moment gewend zijn, 13 graden……
    Kom veilig thuis hè!

Xx

• 06 November 2010 - 10:00

Ken:

Het is bijna net of jullie niet zijn weggeweest! ;)

Maar ook leuk dat jullie weer terugkomen :D Ik zie je snel iig. Geniet er nog een beetje van en een goede reis terug!

Xx

Sietske

Hallo allemaal, Zoals jullie weten is mijn motto: 'op reis voel ik me pas thuis'. Ik werk daarom ook niet voor niets op het reisbureau ;) De komende reis die ik samen met Edwin ga maken is een rondreis van 5 weken door Nieuw Zeeland en Fiji. De komende periode kunnen jullie onze verhalen dus meelezen via deze site. Berichtjes of tips zijn uiteraard altijd welkom! Als je het leuk vind om ons te volgen kun je je aanmelden met je mailadres zodat je standaard een mailtje ontvangt als we iets gepost hebben. Groetjes, Sietske

Actief sinds 17 Sept. 2008