Goodmorning Vietnam! - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Sietske Meij - WaarBenJij.nu Goodmorning Vietnam! - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Sietske Meij - WaarBenJij.nu

Goodmorning Vietnam!

Door: Sietske

Blijf op de hoogte en volg Sietske

23 Oktober 2010 | Vietnam, Ðà Lạt

Hallo!

Sinds de laatste keer dat we iets hebben geschreven hebben we alweer veel meegemaakt. Op woensdag 18 oktober zijn we per boot naar Vietnam gereisd. We waren de enigen op de boot wat het daardoor natuurlijk dubbel zo bijzonder maakte.

Onze eerste nacht in Vietnam was niet de beste want jawel wie zaten daar te wachten op onze nieuwe hotelkamer... Je raadt het al: MIEREN!! Kennelijk hadden de collega's in Cambodja ze al op de hoogte gesteld dat wij kwamen. Gelukkig was dit de laatste mieren ervaring in Vietnam tot nu toe. Na de korte nacht in de mierenkamer zijn we per bus naar Chou Doc gegaan. Hier hebben we overnacht bij een homestay. Tot nu toe een van de leukste ervaringen. We hadden een eigen hutje om in te overnachten en zijn per boot in de omgeving rondgevaren door de eigenaar van de homestay.

Na deze bijzondere ervaring hebben we de flooting markets van Can Tho bezocht waarna we per bus naar Ho Chi Minh City zijn gereisd. Toevallig was daar een dutch market waar ze poffertjes aan het maken waren! We voelden ons daar kort even thuis tussen de tulpen en klompen. Hier zijn we maar een paar uur geweest en hebben in de avond direct de nachtbus naar Da Lat genomen waar we vanmorgen gebroken, ziek, zwak en misselijk aankwamen. Hier hebben we gelukkig een heerlijk hotelletje waar we gebruik kunnen maken van de sauna en een hot tube! Echt genieten dus! We voelen ons nu alweer stukken beter. Wat wil je ook als miljonair met al dat lokale geld...

Morgen gaan we bij 2 lokalen mee achterop de motor om de mooie omgeving hier te bekijken. Da Lat licht namelijk in de bergen. Kortom tot nu toe is de reis meer dan geslaagd :)

Het weer werkt tot nu toe ook prima mee en hebben nog niet te maken gehad met slecht weer van de tyfoon. Dit gaan we gewoon zo houden natuurlijk :)

Groetjes!
Sietske & Edwin

• 23 Oktober 2010 - 11:09

Carola:

Hai hai,

Siets, zo'n mierenavontuur (en dat in totaal 3 keer) kan ook alleen maar jij meemaken he hahahahaha. Wat fijn dat de reis voor beide zo geslaagd is tot nu toe. Ik verheug me enorm op de verhalen en foto's. Nog heel veel plezier.

xxx Carola

• 23 Oktober 2010 - 12:37

Angela & Sophia:

Hey Siets en Ed,

Leuk om al die verhalen zo te lezen. Wij zijn JALOERS! Regent hier nu pijpestelen!!
    Gelukkig heb je het naar je zin.. Maar zijn blij als je weer terug bent!

Liefs, Angie & Soof
    P.S. Op het reisbureau loopt alles op rolletje! :D

• 23 Oktober 2010 - 16:22

Linda:

Hey Sietske en Edwin,

Wat leuk om dit te lezen. Ik krijg gelijk weer een flashback naar mijn geweldige tijd in Thailand en op Bali.

Heel erg leuk. Hoop inderdaad dat de tyfoon bij jullie uit de buurt blijft. Geniet er lekker van!

Tot het volgende verhaal ;)

Groetjes Linda (InHolland CE)

• 23 Oktober 2010 - 17:44

Rebecca:

wow, klinkt helemaal geweldig!! ik ben nu ook al razend benieuwd naar de foto's die komen gaan! heel veel plezier verder en geniet even lekker van het miljonairsleven!!

• 23 Oktober 2010 - 21:50

Frankje:

hm achter op de motor , ik ga er maar niet aan denken het zal wel goed gaan...
    en die poffertjes haha goed hee, zelfs daar doorgedrongen ze hoeven niet naar nederland.
    ach ja mieren, wij zij naar het circus geweest renz en ze hadden een hoop slangen schorpioenen een groene mamba een alligator en babykrokodilletjes, ze gingen er alleen niet zo aardig mee om. helaas. nou veel plezier weer, en kijk uit!!!!

• 23 Oktober 2010 - 22:55

Kees En Sien:

nou wij hopen van harte dat dit jullie laatste mierenavontuur was!Bijten ze eigenlijk? Want dan is het echt niet leuk en Vietnam is nog erg groot met heel veel mieren en slangen en bloedzuigers en.......Flauw hè.Maar die tyfoon gaat gelukkig de andere kant op dus geen probleem daarmee.Leuk van die poffertjes! Vastgelegd voor het nageslacht?Wij hebben in de stad een heel klein en daardoor heerlijk Indisch restaurantje gevonden. Klasse!! Nog steeds beestenweer hier. Doe maar een hoop zonnevitamientjes op, je zult ze hier hard nodig hebben. Nou nog een heleboel leuke tochten en tot SMS. Wij gaan nu even slapen!!

• 24 Oktober 2010 - 09:49

Leo En Els:

hi allebei!
    Het is leuk om jullie avonturen in het verre oosten te kunnen volgen.
    Fijn dat het allemaal zo goed gaat afgezien van wat beestjes. Heel veel plezier verder!! Leo en Els

• 24 Oktober 2010 - 20:41

Arjan En Amelia:

hallo edwin en sietske

Fijn om te horen dat alles tot nu toe goed verlopen is. Hier blijft het slecht weer,dus jullie missen wat dat betreft weinig hier. Als jullie terug zijn zien we de foto's van de dutch market wel, lijkt ons leuk. Groetjes van ons allemaal en nog veel plezier de resterende twee weken.

• 25 Oktober 2010 - 19:00

Lysanne:

Hoi hoi,

wat vervelend van die mieren. Hopelijk kom je ze nu niet meer tegen!
    Maar het klinkt verder echt geweldig!! Wat een leuke dingen maken jullie mee.
    Ik kijk uit naar jullie volgende verhaal.
    Geniet nog lekker!

xxx

Sietske

Hallo allemaal, Zoals jullie weten is mijn motto: 'op reis voel ik me pas thuis'. Ik werk daarom ook niet voor niets op het reisbureau ;) De komende reis die ik samen met Edwin ga maken is een rondreis van 5 weken door Nieuw Zeeland en Fiji. De komende periode kunnen jullie onze verhalen dus meelezen via deze site. Berichtjes of tips zijn uiteraard altijd welkom! Als je het leuk vind om ons te volgen kun je je aanmelden met je mailadres zodat je standaard een mailtje ontvangt als we iets gepost hebben. Groetjes, Sietske

Actief sinds 17 Sept. 2008