Same same but different - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Sietske Meij - WaarBenJij.nu Same same but different - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Sietske Meij - WaarBenJij.nu

Same same but different

Door: Sietske

Blijf op de hoogte en volg Sietske

11 November 2011 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hallo!

Een berichtje vanuit Rotorua op het Noorder eiland van Nieuw Zeeland. Op dit moment zitten we op een camping in de stad in ons campertje :) Campertje? Jullie zouden toch een auto rondreis maken? Dat klopt maar, zoals je weet is niets veranderlijker dan een mens... Na een dagje in Auckland te hebben rondgelopen en een eiland vlak voor de kust te hebben bezocht zijn we de volgende ochtend (donderdag) naar het verhuur depot gegaan. Hier aangekomen kregen we een mooie business auto en hadden we er een camping kit bij gehuurd. Die bestond uit een koepeltentje, 2 slaapzakken, 2 matjes waar je het nog geen uur op uit houd in het te kleine tentje en een bak vol met bestek, borden, pannen en nog wat losse keuken accessoires. Toen de medewerker onze auto voor reed voor ons stond hij ook al bedenkelijk te kijken naar de inhoud van de camping kit. Hierop vroeg hij direct, waarom huren jullie geen camper? Ik heb er nog een paar staan die zo mee kunnen voor de komende periode. Binnen 5 minuten was toen ook de beslissing genomen om er spontaan een camper reis van te maken (ook gezien het aanbod wat ons werd gedaan voor de camper...).

Nu hebben we een ruime camper met douche en tv (Fiat Ducato Maxi, goeie auto toch Stefan?)Luxe ten top dus met kamperen haha :)

De afgelopen dagen is het ons in elk geval meer dan bevallen en moeten niet denken aan een nacht in een tent... (Hoewel we dan uiteraard ook in hotels en dergelijke zouden slapen).

Vanuit Auckland zijn we met de camper naar Coromandel gereden (een schiereiland op het Noordereiland). Hier hebben we 1 nachtje geslapen met erg mooi uitzicht op een baai. Vanmorgen zijn we doorgereden naar Hot Water Beach. Dit is een strand waar je kuilen kunt graven. Er komt dan vanuit de grond heet water omhoog (zo'n 65 graden) dus je hebt al snel een warm badje. Vanuit daar zijn we langs de kust omlaag gereden naar Rotorua. Waarschijnlijk blijven we hier alleen vannacht en gaan we morgen na een Maori show en een bezoek aan de spa (die ontzettend stinkt naar zwafel) verder door richting Tongariro.

Wij vermaken ons hier in elk geval prima! Het landschap is ontzettend mooi op het Noordereiland en dan schijnt het Zuidereiland nog mooier te zijn, we zijn benieuwd :)

Bedankt voor de leuke reacties van de vorige keer!

Ik voeg zo ook wat fotootjes toe zodat jullie kunnen meegenieten :)

Groetjes
Sietske en Edwin!

P.S. Edwin zijn backpack is terecht hoor!

• 11 November 2011 - 09:07

Paul En Anne-Mieke:

We zijn jaloers!
    maar onze kans komt ook nog wel, dus verzamel maar zoveel mogelijk wetenswaardigheden waar we wat aan hebben! En een camper, dat is ff wat lekkerder, ben benieuwd hoe jullie dat bevalt. Geniet ervan!

• 11 November 2011 - 09:12

Ken:

Siets, het ziet er weer prachtig uit!

X

• 11 November 2011 - 09:28

Patrick:

Hee!! Dat klinkt goed en de foto's beloven ook heel wat.. Ben benieuwd naar het album dalijk! ;)

• 11 November 2011 - 10:11

Anja En Paul Boer:

wat gaaf met een camper gaan toeren in plaats van in een tentje slapen. Het ziet er fantastich uit. Geniet ervan.
    kom net bij de ANWB vandaan. Heb human nature wind-en waterdichte gevoerde laarzen gekocht en sneeuwijzers voor eronder dus mij kan niks gebeuren. liefs

• 11 November 2011 - 13:11

Anouk:

Hee dat ziet er erg mooi uit! Lekker zo'n camper, klinkt veel beter dan een tentje.
    Ik kijk nu al uit naar jullie volgende reisverslag.

• 11 November 2011 - 15:33

Do:

Wow...ziet er erg nice uit!! Jaloers, nee joh...ahum....ja oke...jaloers...
    Enjoy your trip! Take care...

• 11 November 2011 - 17:38

Sietsje:

zo lekker hoor,apart dat warme water heel speciaal , en een mooie foto van die vogel. de zonsondergang is ook om je vingers bij sf te likken, net aan pa en ma je verslag maar voorgelezen , aangezien de techniek weigerd in heetveld.

• 11 November 2011 - 17:57

Arjan En Amelia:

Wel ja,gelijk een grote camper huren. En wij dachten nog wel dat een busje met gordijntjes niets voor jullie was. Veel plezier en geniet van het camperen.

• 12 November 2011 - 09:42

Linda En Frank:

Zozo, in een camper ineens! hihi. Wij waren na 2 nachten al een beetje klaar met de gedeelde douche/wc en stoffige hostels, dus zitten nu alweer 2 nachten in een wat duurder motel ;) We gaan wel weer naar hostels zoeken, maar ik (Linda) ben nu even snotverkouden, dus heb geen zin in stoffige zooi. Komt wel goed ;) Succes dalijk in de bergen met de camper! Wij hebben gister en vandaag op wegen gereden waar je volgens mij niet makkelijk doorheen komt met een camper ;)

• 13 November 2011 - 14:15

Debora:

Wat een supermooie foto's!!! Have fun there :-) -X-

• 13 November 2011 - 22:25

Kees En Sien:

Wij zijn net terug van een weekendje weggeweest en zijn meteen jullie verslag en foto's gaan bekijken. Onwijs leuk allemaal. Volgens Kees is jullie camper een kleine stadsbus dus genoeg ruimte.
    Nou jullie redden het wel deze paar weken. Daar is er al een van voorbij. Wat gaat dat snel!!! Tot het volgende verslag.
    Zeer benieuwd. Groetjes!

• 16 November 2011 - 14:33

Vincent:

Fijn dat de backpack weer terecht is. Lijkt me erg rot om zo je vakantie te beginnen. Camper ziet er trouwens goed uit. Daar kan je je nog best goed in bewegen.

Veel plezier verder!

Liefs,