Van sjaals en mutsen naar korte broeken - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Sietske Meij - WaarBenJij.nu Van sjaals en mutsen naar korte broeken - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Sietske Meij - WaarBenJij.nu

Van sjaals en mutsen naar korte broeken

Door: Sietske

Blijf op de hoogte en volg Sietske

12 Oktober 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Hallo Nederland!

Zoals beloofd typ ik hierbij ons laatste reisverslag van deze mooie reis die we hebben gemaakt in Argentinie, Chili en Brazilie.

De laatste keer dat we een verhaaltje achter lieten zaten we nog in El Calafate waarbij we zojuist de Perito Moreno Gletsjer hadden bezocht... Sindsdien hebben we alweer veel gezien en meegemaakt.

Vanuit El Calafate zijn we per bus naar El Chalten gereisd. Een dorpje wat pas in 1989 is opgericht en dus nog niet alle faciliteiten heeft van een dorp. Je kon duidelijk zien dat de mensen met passie voor bergen zich hier hadden gevestigd maar nog niet hadden nagedacht hoe ze hier geld konden gaan verdienen... Het dorpje leefde volledig van het toerisme door middel van restaurantjes, kleine reisbureautjes, toeristenwinkeltjes en hotels. De natuur die de bewoners er voor terug krijgen is wel ontzettend mooi en nog steeds puur. Er komen hier weinig toeristen waardoor je in het gebied tijdens de wandeling bijna niemand tegen komt. Aan het begin werd ons ook verteld dat we niet veel water hoeven mee te nemen tijdens de wandeling doordat je je flesje kan bijvullen in de beek.
In El Chalten hebben we 2 mooie wandelingen gemaakt waarbij we zelfs wat sneeuw hadden tijdens de wandeling! Mutsen op en handschoenen aan dus... Na deze actieve dagen hebben we nog 1 nachtje in El Cafate geslapen vanwaar we de volgende ochtend doorvlogen naar Iguazu. In het hotel konden we nog gebruik maken van de sauna en jacuzzi waardoor we onze spierpijn al snel weer kwijt waren...

De aankomst in Inguazu na 2 vluchten was voor ons wel even wennen door 2 dingen: Veel toeristen en heet! We hadden de weken ervoor temperaturen tussen de 5/10 graden en bij iguazu was het 36! graden toen we aankwamen. Met een wollenvest en jas in onze handen kwamen we aan bij het hotel en hebben we de direct onderin de koffer onze korte broeken opgezicht...

Bij Iguazu liggen de meest indrukwekkende watervallen van heel zuid Amerika. De enige watervallen die hiermee te vergelijken zijn, zijn de Victoria Falls in Afrika. De dag na aankomst hebben we de Argentijnse kant van de watervallen bezocht. Hier liggen ongeveer 275 watervallen (dit verschilt per dag, afhankelijk van de waterstand). Tijdens de wandeling door het park werden we omringd door vlinders en hebben we zelfs een toekan gezien!

In de middag hebben we weer wat adrenaline toegevoegd aan de reis door vanuit de boot de watervallen te bewonderen en ervaren... Ervaren? Ja, ervaren, want tijdens de boottocht vaar je onder een van de vele watervallen door waardoor je het niet droog houdt. Al met al een mooie dag en dat water vonden we niet erg. Het was die dag toch maar 38 graden...

De volgende dag hebben we de Braziliaanse kant van de watervallen bezocht. Deze waren minder indrukwekkend van de Argentijnse kant maar nog steeds indrukwekkend. We hebben er die dag in elk geval ook weer wat mooie stempels bij gekregen voor ons paspoort.

De laatste daagjes van de reis hebben we doorgebracht in Buenos Aires. Hier hebben we onder andere de begraafplaats bezocht waar Evita ligt en de hippe wijk Palermo.
Hier hebben we gister afgesloten met een heerlijk diner waarbij we een rumpsteak van maar 600 gram samen hebben gedeeld... Vlees hebben ze hier in genoeg in Argentinie. Tijdens het eten zaten we naast lokale Argentijnen wat erg gezellig was. We kregen zelfs een ritje terug naar het hotel.

Zometeen worden we opgehaald en naar de luchthaven gebracht.
De reis zit er dan alweer op voor ons...

De foto's die bij deze blog horen moeten jullie bij ons thuis maar komen bekijken want we kunnen deze hier helaas niet toevogen...

Tot snel! Morgenmiddag zijn we weer in Nederland.

Groetjes,

Sietske en Edwin

• 12 Oktober 2012 - 21:54

Frankje:

Hoi raar zeg nu daar morgen hier,klinkt super mooi

• 13 Oktober 2012 - 10:29

Carola:

Jeetje wat is a snel gegaan!!! Hopeijk hebben jullie een goede terugreis ghad zonder gekke dingenTot snel
    xxx

• 13 Oktober 2012 - 13:27

Maria:

Nou Sietske en Edwin, jullie hebben zo te lezen een spectaculaire reis achter de rug. was ons reisje naar Tenerife maar tam. maar ja, we zijn ook zoveel ouder he. geniet er maar van, hoop voor julle dat jullie nog vele mooie reizen gaan maken. Groetjes Wim & Maria.