Naar het einde van de wereld - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Sietske Meij - WaarBenJij.nu Naar het einde van de wereld - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Sietske Meij - WaarBenJij.nu

Naar het einde van de wereld

Door: Sietske

Blijf op de hoogte en volg Sietske

30 September 2012 | Chili, Punta Arenas

Hallo Nederaland

Hoeveel verschilende werelden kun je zien in 1 week... Afgelopen maandag zijn we met 40 minuten vertraging aangekomen in Buenos Aires. De vlucht was ongeveer 14 uur dus voor ons, na de terugvlucht vanuit Fiji een eitje..

We zijn de reis gestart in Buenos Aires waar we 2 nachten hebben geslapen. De dinsdag hebben we hebben lekker rondgeslenterd door de stad en ondere ' the pink house' bezocht, het regeringsgebouw. In de avond hebben we genoten van onze eerste Argentijnse steak... Edwin voelt zich daardoor helemaal thuis in Argentinie. Omkomen van de honger hoeven we hier niet bang voor te zijn..

Woensdagmorgen zijn we vanuit Buenos Aires naar Ushuaia gevlogen, de meest zuidelijke plaats ter wereld! Vanuit hier zijn we aan boord gegaan van een cruise boot waarmee we naar Punta Arenas zijn gereisd.
De cruise was echter niet zo maar een cruise... Op donderdag zijn we vroeg opgestaan doordat we rond 7.00 aangekomen waren bij Cabo Hornos (Kaap Hoorn). Deze kaap is vernoemd naar William Schouten uit, je raadt het al, Hoorn! Hij is de eerste die hier heelhuids omheen is gevaren in 1616. Op Kaap Hoorn hebben we de familie ontmoet die hier woont om de vuurtoren te bedienen. Wij kunnen ons niet voorstellen dat je daar het hele jaar zo geisoleerd kan wonen. Je buren wonen ongeveer 12 uur varen verderop dus een kopje suiker halen is lastig... Ze waren in elk geval niet mensschuw want ze kwamen ons meteen begroeten bij aankomst samen met de hond. Kaap Hoorn ligt op ongeveer 945 kilometer van Antartica! Helaas was het net te ver om naartoe te zwemmen maar wie weet een idee voor onze volgende reis...

Na Kaap Hoorn zijn we verder gevaren naar Wulaia Bay. Hier hebben we een wandeling gemaakt naar een uitzichtpunt waarbij je een mooi uitzicht hebt naar de rondomliggende bergen van Patagonie. Deze omgeving is net zo groot als Nederland en Belgie samen en geen huis te bekennen. Dit maakte het erg indrukwekkend en op zo'n moment besef je weer hoe vol Nederland is.

De volgende dag zijn we naar de Aguila Gletsjer gevaren waar we naartoe zijn gelopen. De gletsjer wordt omringt door bergen en bossen. Ook hier waren we nog ver van de bewoonde wereld

Vanmorgen was alweer de laatste dag van de cruise. Al vroeg in de ochtend (7 uur) kwamen we aan bij Magdalena Island waar een grote pinguin kolonie zit van ongeveer 62000 pinguins (we hebben ze niet geteld hoor). Hier hebben we een wandeling gemaakt rond het eiland. Pinguins zijn erg lomp op het land en het gewaggel is dus erg mooi om te zien. Zodra ze in het water liggen veranderen ze in sierlijke wezens en verdwijnen ze al snel uit het zicht.

Door de veelzijdigheid van de cruise was elke dag weer een nieuwe belevenis. De ene excursie indrukwekkend vanwege de ligging, de andere vanwege het uitzicht of de bijzondere dieren

Nu verblijven we 1 overnachting in Punta Arenas voordat we het echte binnenland intrekken van Chili. Morgen reizen we per lokale bus naar Puerto Natales en door naar Torres del Paine. Hier verblijven we 3 nachten om de omgeving van het nationale park te bezoeken

Waarschijnlijk zullen we daar, net als de afgelopen dagen, weinig tot geen bereik hebben en waarschijnlijk geen internet. Op 3 oktober reizen we weer terug naar Argentinie, El Calafate. Waarschijnlijk hebben we dan weer de mogelijkheid om onze belevenissen met jullie te delen en jullie reacties te lezen :)
Tot snel!

Groetjes
Sietske & Edwin

• 30 September 2012 - 01:29

Franka:

zo dat klinkt erg mooi allemaal, ook leuk die familie van kaap hoorn, en die pinguins hoor ik daar het nieuwjaarsduik liedje?
    verder neem ik aan dat je een veilige bus geboekt hebt.
    Jullie hebben al mooie dingen gezien lees ik en ben erg benieuwd naar de foto's gek he...
    Argentinie is het pololand van de wereld samen met engeland de paarden komen doorgaans uit argentinie. chili lijkt me ook erg interessant ja wat eigenlijk niet.
    Hier rustig was vandaag zonnig maar 13,4 graden vanmiddag niet erg warm maar ook bewolking.
    kacheltjes staan hier alwel aan en is geen overbodige luxe vinden ook de beestjes, maar ja witch ligt in de zomer nog op een warme kachel die soms best warm aanvoelt door alleen de waakvlam. nou veel plezier en we horen het wel weer allemaal.

• 30 September 2012 - 01:30

Franka:

o en plofwangen en knuffel voor beide

• 30 September 2012 - 09:36

Carola:

He familie kroon
    Leuk om weer een verhaaltje te lezen julkie hebben weer een fantastische reis. En niet te veel steaks eten he want anders betaal je zoveel overgewichts kosten op de luchthaven;) heel veel plezier nog en ik verheug me op het volgende verhaal xxx

• 30 September 2012 - 11:02

Kenneth:

Jeempie, dat zijn alweer hele ondernemingen! Geen zon-zee-strand-vakantie? ;-) Vast de laatste week. Geniet!

- X Kenneth

• 30 September 2012 - 14:27

Kees En Sien:

Ha wereldreizigers!
    Met veel plezier jullie verslag gelezen..... We zien voor ons wat jullie meegemaakt hebben, op de website van het cruisesschip staan hele mooie filmpjes van tochten met rubberboten langs gletchers en pinguins! Zaten jullie ook in zo'n rubberboot? Patagonië lijkt ons erg mooi! Is het daar niet erg koud? Geniet van je reis, we zijn heel benieuwd hoe jullie Chili ervaren!
    Groetjes! Francien en Kees

• 30 September 2012 - 21:39

Anja En Paul Boer:

hallo huwelijksreizigers,

wat een leuke verhalen weer om te lezen. Siets volgens mij ben jij toch je roeping misgelopen. Je zou bij je reizen ook de beschrijvingen moeten doen. echt leuk. Geniet van al het moois wat jullie zien en nog heel veel plezier
    groetjes anja en paul

• 30 September 2012 - 22:12

Arjan En Amelia:

Hallo edwin en sietske
    Wat hebben jullie alweer veel beleefd en gezien. Aan jullie jassen te zien is het er niet al te warm. Thuis ook alles goed, ook met jullie beestjes. Geniet nog van al het moois dat jullie nog gaan zien.

• 01 Oktober 2012 - 11:16

Debora:

Klinkt alsof jullie een heerlijke tijd hebben. Keep on posting!
    X

• 01 Oktober 2012 - 11:35

Eveline:

Hey Eddie en Siets,

Ik dacht dat het een warme en zonnige reis zou worden....eh dit is iets heel anders! Het lijkt me wel heel indrukwekkend!wouw! Of was pinguins dit keer het code woord? :) Super gaaf hoor! Hadden jullie de cruise in nederland al geboekt of in Buenos Aires? Ik lees graag meer! xx Eef

• 01 Oktober 2012 - 19:42

Ellen:

Wat een leuk bericht! Net snel gelezen na mijn weekendje weg. Vandaar ook de late reactie. Weten jullie dat jullie vandaag alweer 10 dagen getrouwd zijn?! Voelt het al anders? ;-) En Eveline, dit keer geen codewoord hoor haha. Geniet nog lekker lieverds. Kijk uit naar het nieuwe verhaal. Xxx

• 02 Oktober 2012 - 12:14

Jaap:

wat een geweldige reis. patagonië, daar droom je toch alleen maar van.
    zo maar door gaan. tot de volgende belevenis ergens op deze aardbol. liefs, jaap.

• 02 Oktober 2012 - 21:57

Lysanne:

Wow, wat indrukwekkend allemaal! Leuk om te lezen wat jullie daar allemaal zien en meemaken. Veel plezier, ik kijk uit naar het volgende verhaal!

• 03 Oktober 2012 - 10:49

Anouk:

hoi hoi
    Wat leuk die verhalen, in Nederland regent het vandaag weer vreselijk!
    geniet lekker van die nieuwe uitzichten en culturen opsnuiven!
    Ik kijk alweer uit naar het volgende verhaaltje met mooie foto's!
    xxx