Gletsjers, paarden en lam aan het spit - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Sietske Meij - WaarBenJij.nu Gletsjers, paarden en lam aan het spit - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Sietske Meij - WaarBenJij.nu

Gletsjers, paarden en lam aan het spit

Door: Sietske

Blijf op de hoogte en volg Sietske

05 Oktober 2012 | Argentinië, El Calafate

Daar zijn we weer...

Nu vanuit Argentinie in 'El Calafate'. We zitten nu nog in het Kosten Aike hotel en vertrekken morgenochtend naar El Chalten met de bus.

De laatste keer dat we een mooi verhaaltje voor jullie achterlieten zaten we nog in Chili, Punta Arenas. Sindsdien hebben we alweer veel mooie dingen meegemaakt die we graag met julle delen.

Vanuit Punta Arenas zijn we met de lokale bus naar Puerto Natales gereisd, een busrit van zo'n 3 uur. Vanaf hier werden we in 2 uurtjes naar het nationale park 'Torres del Paine' gebracht. In dit park zijn veel wilde dieren te zien en is omringt met bergen. Ons hotel lag vlak bij het meest indrukwekkende gebied van het park, las Torres. Dit zijn de 3 bekendste toppen van het park. Bij aankomst werden we verrast met onze kamer... We beginnen er al redelijk aan gewend te raken om een fles champagne of een fles wijn op de kamer te krijgen (huwelijksreis he...) maar een jacuzzi hadden we nog niet eerder gehad... Zoals jullie begrijpen hebben wij het hier erg zwaar.

Tijdens onze cruise waar we al eerder over schreven hebben we al veel mensen ontmoet. Nu zijn er alleen 3 Australiers die ons overal naartoe volgen en dus later die dag in hetzelfde hotel aankwamen. Met hen en een Braziliaans stel hebben we de volgende dag een tour gemaakt door het nationale park. Hier hebben we ondere andere Guanaca's (soort lama), Rea (struisvogels) en condors (soort gier en is de grootste vogel ter wereld) gezien. In het gebied leven geen beren maar wel puma's. Volgens onze gids eten ze geen Chilenen of Argentijnen maar lusten ze wel graag Nederlanders. Toch vinden we het jammer dat we er geen 1 hebben gezien...
Verder hebben we met deze tour de Glacier Grey bezocht. Deze gletsjer mond uit in een groot meer en is dus erg indrukwekkend te zien per boot.
Het was een lange dag waarbij we heel veel hebben gezien.

De volgende dag hebben we iets bijzonders gedaan... Edwin heeft voor het eerst op een paard gezeten! De eerste paar honderd meter waren even lastig voor hem aangezien het paard de bosjes interessanter vond dan zijn pasagier. Al gauw ging dit stukken beter en hebben we een mooie tocht door de natuur gemaakt. Tijdens de tocht reden we door beekjes en zijn we zelfs een berg op gegaan waarbij we een mooi uitzicht hadden over de omgeving.

De volgende morgen moesten we alweer vroeg op omdat we per lokale bus weer verder gingen naar El Calafate waar we nu zijn. De rit duurder in totaal zo'n 5 uur. Hierbij moesten we vanuit Chili weer terug naar de Argentinie en hebben we er weer wat mooie stempels bij in ons paspoort.

Vandaag hebben we een hele indrukwekkende tocht gemaakt naar de Perito Moreno Gletsjer. De gletsjer eindigt in een meer en er breken regelmatig grote stukken ijs af die dan in het meer vallen. Zelf hebben we vandaag ook enkele stukjes zien afbrokkelen.

Vanavond zijn we uit eten geweest met onze Australische reisgenoten.
Het restaurant was zorgvuldig gekozen door Edwin. In het restaurant hing het lamsvlees aan het spit boven een knisperend haardvuur... Dit is natuurlijk iets waar Edwin vooraf van de reis al over droomde.

We verwachten onze volgende avonturen weer met jullie te kunnen delen in Buenos Aires.

Ciao!

Edwin en Sietske

• 05 Oktober 2012 - 07:57

Rebecca:

wow, wat gaaf siets! ennuh edwin, spierpijn van het paardrijden? heb nu al zin in je fotoboek hihi! geweldig! veel plezier nog!

• 05 Oktober 2012 - 07:58

Rebecca:

ben k nog een keer, die foto's van het ijs, wat zijn die fantastisch mooi!

• 05 Oktober 2012 - 08:11

Mieke:

Hoi Edwin en Sietske,
    Wat een geweldige reis maken jullie. Indrukwekkend zo'n gletsjer en zeker als er dan ook nog eens brokken ijs vanaf komen. Ook mooie natuur, die Torres' del paine, en al dat wild. Behalve dan dat wild voor het haardvuur.
    Nog een goeie reis verder en groetjes van ons.
    Natuurlijk ook van opa en oma.
    Peter en Mieke

• 05 Oktober 2012 - 09:09

Ellen:

Wow, wow, wow! Gaaf jongens!

• 05 Oktober 2012 - 11:03

Kenneth:

Bijzonder hoor Siets en Ed! Hier mis je niets met regen en wind ;-)

- x Ken

• 05 Oktober 2012 - 11:17

Anja En Paul Boer:

jongens wat een prachtige foto's bij jullie reisverslag. Alleen dat vlees dat boven het vuur hangt is niet echt my cup of tea. Wat zullen jullie genieten. je mist hier in Holland alleen maar regen wind en echt herfstweer. brrr! we kijken uit naar jullie volgende verslag. Leuk trouwens dat je optrekt met nog een stel gezellige wereldreizigers.
    groetjes van Anja en Paul

• 05 Oktober 2012 - 14:08

Sien En Kees:

Edwin te paard! Een echte cowboy of hoe het daar ook heet... Die jaccuzi in het hotel lijkt ons ook wel wat...
    Iets voor jullie volgende huis? Die ijsfoto's zijn helemaal te gek! We zijn erg benieuwd naar jullie volgende belevenissen. Groetjes Sien en Kees!

• 05 Oktober 2012 - 14:33

Carola:

Weer een geweldig verhaal. Een jacuzzi midden in de kamer??? Jullie hebben wel de gordijntjes dichtgedaan toch. Jullie worden flink verwend met al die champagne maar wel erg leuk!!!

Geniet nog van de reis en ik verheug me weer op het verhaal vanuit Buenos Aires.

xxx

• 05 Oktober 2012 - 23:56

Emilie :

Wat een zwaar leven hebben jullie zeg:) Erg leuk om op de hoogte te worden gehouden van jullie belevenissen. Geniet er nog lekker van en ik kijk uit naar jullie verhaal vanuit Buenos Aires.

Xx

• 06 Oktober 2012 - 00:04

jaaaahhaaaa edwin op een paard geweeeldig, spierpijn?
    En dan heel droog geen beren , maar wel poema's coogars, nee nu ben ik wel gerustgesteld.
    Wat super gaaf wat jullie allemaal al gezien hebben. echt weer een reis om nooit te vergeten. Nederlanders zijn niet te eten met al die gifstoffen daar zal die poema van terugkomen hahaha.
    autralieers die jullie steeds volgen? Hebben jullie zon indruk gemaakt. hmmm nou zal dat verhaal nog wel horen wel apart.
    kon je nog een beetje rijden siets tgelukkig dat je spaans praat ze zouden je eens niet kunnen verstaan die paarden.

• 06 Oktober 2012 - 00:04

jaaaahhaaaa edwin op een paard geweeeldig, spierpijn?
    kon je nog een beetje rijden siets gelukkig dat je spaans praat ze zouden je eens niet kunnen verstaan die paarden.

• 06 Oktober 2012 - 00:05

• 06 Oktober 2012 - 00:07

Franka :

Oh ja dat lam aan dat spit was dat lekker ik vind lam nog wel gaan maar schaap jasses, varken ruikt beter dan aan het spit (tja middeleeuwer) kan me voorstellen dat ed dat wel zag zitten

• 06 Oktober 2012 - 00:07

Franka :

• 06 Oktober 2012 - 12:31

Jimi En Mel:

Wat supergaaf zeg. We zijn benieuwd naar de rest van jullie foto's en verhalen.
    Veel plezier nog!
    Groetjes

• 08 Oktober 2012 - 19:27

Arjan En Amelia:

Wat een belevenis. Jullie hebben alweer heel wat moois gezien. En natuurlijk weer allerlei extra's zoals een jaczzci in de kamer. Lekker in bad gezeten? Let wel op edwin dat hij niet te zwaar wordt, al die grote stukken vlees. Veel plezier nog.

• 08 Oktober 2012 - 19:48

Lysanne:

Mooie foto's zeg! Jullie maken weer veel mee. Veel plezier nog!

• 09 Oktober 2012 - 22:20

Jan En Marja:

WoW..geweldig!!
    Nog effu vollop genieten! Xx

• 10 Oktober 2012 - 09:37

Ellen (Leenheer):

Wat een leuke verhalen om te lezen en wat zien jullie veel zeg!
    Geniet er nog maar lekker van.
    Liefs!